zondag 7 april 2013

Leila Lindholm


Leila Lindholm is een Zweedse tv-kok en auteur. Ze heeft al veel kookboeken geschreven en een aantal zijn er in het Nederlands vertaald. Vanaf dat ze kind was stond het al voor haar vast dat ze iets met voedsel wilde doen. Ze bracht veel tijd door in de keuken en hielp graag de volwassenen bij het bereiden van de maaltijden. Samen met haar oma en de buurvrouw had ze een bakclubje. Leila volgde een koksopleiding en deed werkervaring op bij verschillende restaurants in Stockholm. Op haar éénentwintigste ging ze voor een paar jaar naar New York om nog meer ervaring op te doen. Nadat Leila terugkeerde in Zweden werkte ze bij een aantal bekende restaurants in Stockholm. In 1999 werd ze gekozen tot beste vrouwelijke kok. Leila wilde meer doen met voedsel. Ze startte een bedrijf voor het stylen van gerechten voor fotoshoots en reclames. Ze bedacht nieuwe recepten voor verschillende opdrachtgevers. Leila kreeg veel aandacht in de media en van het één kwam het ander. Zo werd ze tv-kok in het ochtendnieuwsprogramma van TV4. Haar recepten waren eenvoudig en door iedereen te bereiden. Het werd een groot succes en dat leidde weer tot andere kookprogramma's en haar eerste kookboek.

Een VIDEO van Leila als tv-kok in het ochtendprogramma van TV4  waarmee haar tv carrière begon. In 2004 werd ze door de kijkers verkozen tot tv-kok van het jaar.



Haar eerste kookboek, Leilas Middagstips.



Er zijn 5 boeken verschenen, waarvan 3 ook in het Nederlands.




De foto's voor haar laatste boek "Hello Cupcake" werden in Frankrijk gemaakt. Leila heeft daar ook een tv-programma opgenomen "Leila bakar i Frankrike". HIER kun je een aantal fragmenten bekijken.


Dit is een promotievideo voor het tv programma "Leila bakar i Frankrike".



Leila Lindholm heeft inmiddels ook een eigen keukenlijn met veel leuke producten die bij haar passen. Je vindt ze in LEILAS GENERAL STORE.



De WEBSITE (ook Engels) van Leila Lindholm ziet er zeer uitnodigend uit. Je vindt er o.a. recepten, tips, video's en boeken. Je kunt Leila volgen via haar website, facebook of twitter.

Wat mij betreft mag Leila Lindholm in Nederland op tv verschijnen. Ik ga kijken!

8 opmerkingen:

  1. Leila mag ook van mij hier op tv. Ik ben dol op kookprogramma's en kookboeken. Ik heb gauw gekeken op haar website. Die ziet er leuk uit. Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Willy ik hou er van. Ik hou ook zo van kookboeken. Bedankt voor de tip. Iets voor Koffietijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Krijg meteen weer zin om allerlei lekkers te maken en dat terwijl we net en gebakje ophebben van onze voortreffelijke dorpsbakker.
    Fijne zondag
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind kookprogramma's altijd leuk. Dus van mij zie ik haar graag op onze televisie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke blog weer. Dank voor de tip. De website (en de gerechten!) ziet er inderdaad heel aantrekkelijk uit.

    Fijne zondag en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekkr he, die erwtensoep. Ik heb nog een bak vol in de diepvries staan. Kunnen we nog een keer.....
    Wat vind ik het knap, zoals jij van alles over Zweden en de i8nwoners, en de natuur weet te vertellen. Je zou zo al dat lekkers van Leila willen proberen. Mmmmm.....
    Wij hebben kennissen in Orebro, waar we wel eens logeerden. De vrouwelijke helft van het paar kon ook zulke lekkere taarten etc maken! Om je vingers bij af te likken. Lekker!!
    Groet, Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Willy, ik hoop dat ze op televisie in Nederland komt. Ik vind het ook een knappe vrouw en een die kan koken.Groetjes Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja! Hier ook fan van Leila. Ook een paar kookboeken in de kast staan. Altijd leuk om Zweedse gerechten te bereiden voor familie en vrienden. En inderdaad is het zo beschreven dat zelfs de mindere koks (ik) het kunnen nakoken of bakken.

    Kram Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen